Renault, al treilea mare producător auto european, a înregistrat un profit net de 1,99 miliarde de euro anul trecut, în urcare cu 1,3% comparativ cu 2013, datorită avansului volumului vânzărilor în Europa, generat în principal de Dacia, şi a creşterii preţurilor în afara Europei.
Profitul net al grupului s-a situat la 695 de milioane de euro în 2013, creşterea de anul trecut fiind peste aşteptările analiştilor, care anticipau un profit de 1,8 miliarde de euro, potrivit MarketWatch.
Profitul operaţional al grupului francez a urcat anul trecut la 1,6 miliarde de euro, reprezentând 3,9% din venituri, de la 1,24 miliarde de euro în 2013, se arată în raportul financiar publicat joi de Renault.
De asemenea, veniturile Renault au avansat cu 0,3%, la 41,05 miliarde de euro de la 40,9 miliarde de euro în perioada analizată, în urma creşterii volumului vânzărilor cu 3,2%, la 2,71 milioane de unităţi.
Vânzările grupului francez în Europa au depăşit ritmul de creştere al pieţei, urcând cu 12,5%, la 1,46 milioane de unităţi, în condiţiile în care piaţa auto europeană şi-a revenit în 2014, avansând cu 5,7%, după şase ani consecutivi de scădere.
Pentru al doilea an consecutiv, Dacia a înregistrat cea mai mare creştere a cotei de piaţă dintre brandurile prezente în Europa, de 0,4 puncte procentuale, la 2,5%, se arată în raportul financiar al grupului francez.
Înmatriculările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare Dacia au avansat cu 24,5% în Europa, la 361.544 unităţi anul trecut faţă de 290.498 unităţi în 2013.
Cu aproape 106.000 de unităţi, Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cota sa ridicându-se la 4,88%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon. Această performanţă este susţinută de succesul modelelor Duster şi Sandero.
sursa: mediafax.ro