„Un nou serviciu de evidenţă a persoanelor se deschide în judeţul Dolj”

378

În data de 23.08.2018,  începând cu ora 11,00 isi va deschide activitatea de lucru cu publicul  al 50-lea Serviciu Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor din judetul Dolj, urmand ca acesta sa functioneze in com.  GHIDICI, sat Ghidici, strada Mihai Viteazu, nr.140,  iar beneficiarii vor fi cei 2480 locuitori ai acestei comune, care vor putea obţine actele de identitate chiar în localitatea lor de domiciliu.

Programul de  funcţionare al serviciului va fi  zilnic de luni până vineri, între orele 0830-1630, în ziua de joi programul prelungindu-se până la ora 1830.

Prin deschiderea acestui serviciu de evidenţă a persoanelor, este facilitat  accesul cetăţenilor din comuna Ghidici la obţinerea unui nou act de identitate, se diminueaza cheltuielile si timpul de aşteptare necesar eliberarii actului de identitate, se favorizeaza asigurarea starii de legalitate privind obtinerea si valabilitatea acestui document pe care fiecare persoana cu varsta mai mare de 14 ani trebuie sa-l detina dar si a adresei de domiciliu, care trebuie sa fie in concordanta cu modificările adoptate de autorităţile publice locale.

Cresterea numarului de servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor care functioneaza in judetul Dolj, este rezultatul interesului pe care autoritatile locale impreuna cu Consiliul Judetean Dolj-reprezentat prin Directia Publica Comunitara de Evidenta a Persoanelor , il acorda in mod constant procesului de descentralizare a serviciilor publice, pentru apropierea acestora de cetatean.

In scopul cresterii capacitatii autoritatilor locale de a oferi cat mai multe servicii la nivel local, Directia Publica Comunitara de Evidenta a Persoanelor Dolj a initiat demersurile necesare pentru ca toate Serviciile Publice Comunitare locale de Evidenta  a Persoanelor sa poata indeplini si alte competente cu care au fost investite prin Ordonanta de Guvern nr. 84/2001privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor si prin Ordinul  Ministrului Afacerilor Interne nr. 1260/10.04.2006.

Speram ca in scurt timp sa fie puse in executare toate prevederile legislative in vigoare ce reglementeaza functionarea acestor servicii, iar beneficiile pe care le vor aduce cetatenilor din judetul nostru, sa creasca, din momentul în care la aceste servicii se vor primi si solutiona în sistem de ghişeu unic si cererile de eliberare a paşapoartelor simple, cererile de eliberare a permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare şi a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor.

Pana atunci insa, pentru cei interesati de a obtine un act de identitate, le reamintim care sunt  documentele pe care trebuie sa le prezinte sunt: actul de identitate vechi (dacă este cazul si daca îl mai deţin), certificatul de naştere şi după caz, cel de căsătorie ori hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă sau certificatul de divorţ(cand este cazul), actul cu care face dovada spaţiului de locuit. Contravaloarea actului de identitate(7 lei-cartea de identitate sau 1 leu-cartea de identitate provizorie), se achita la casieria Primăriei Ghidici.

În situaţia în care solicitanţii nu pot prezenta toate aceste documente, cererile vor fi soluţionate prin eliberarea de carte de identitate provizorie al carei termen de valabilitate este un an de zile.

În cazul copiilor minori care solicită eliberarea unui act de identitate este obligatoriu ca aceştia să fie însoţiţi de unul din părinţi sau de alt reprezentant legal (dacă este cazul).

Pentru informaţii suplimentare sau alte detalii, cei interesati se pot adresa Primăriei Ghidici – e-mail: ghidici@cjdolj.ro, tel/ fax:0251323331 sau Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj – e-mail contact@evidentadolj.ro, tel: 0351437039, fax:0251421624.