”Sfârșit” și ”Dimineața de după…” în această seară la Teatrul Național ”Marin Sorescu” din Craiova

536

sfarsitÎn această searaă, la Teatrul Național ”Marin Sorescu” din Craiova, vor avea loc două reprezentații, ”Sfârșit” și ”Dimineața de după…”. 

SFÂRȘIT

Florin Lăzărescu, regia Leta Popescu

Durata: 70
Scenografia: Gloria Gagu
Versiunea Scenică: Oana Hodade
Genul spectacolului: drama
Data premierei: 14 Noiembrie 2015
Asistent Scenografie: Brândușa C. Bălan
Coregrafie: George Albert Costea

„SFÂRŞIT” este primul dintre cele două proiecte regizoral-scenografice de dramaturgie contemporană declarate câştigătoare în cea de-a cincea ediţie a Concursului de proiecte pentru tinerii regizori şi scenografi români, organizat de Teatrul Naţional „Marin Sorescu”. Dramatizare a prozei lui Florin Lăzărescu semnată de Oana Hodade in regia Letei Popescu. Premiera spectacolului va avea loc sâmbătă, 14 noiembrie 2015, la ora 18:00, în sala „Ion D. Sîrbu”.

„Sfârșit” este o poveste despre încercarea de a recrea legături, de a găsi ceva, orice, de care să te agăți în momentele de singurătate, de fragilitate. Mă întreb ce îi (mai) leagă pe oamenii care au pus – împreună – „sfârșit” copilăriei, prin descoperirea minciunii, a sexualității, a fricii, a răzbunării. (…) Patru prieteni din copilărie se întâlnesc – din întâmplare- după înmormântarea celui de-al cincilea. Îi mai leagă ceva pe aceștia, în afară de trecut? Nu știm. Au trăit împreună cea mai frumoasă perioadă a vieților lor, iar acum se trezesc din nou împreună, într-un context straniu. Se mai poate schimba ceva după o întâlnire importantă? Poate amintirea să-i unească? Vom vedea…” (regizorul Leta Popescu).

DIMINEAȚA DE DUPĂ…

de Peter Quilter

DISTRIBUŢIA

Toma: Cătălin BĂICUŞ
Neli: Monica ARDELEANU
Barbara: Nataşa RAAB
Martin: Ștefan CEPOI
Domnul Sanchez: Tudorel PETRESCU
Martha: Mirela NICOLAE

Regia: Mircea CORNIȘTEANU
Scenografia: Adriana DINULESCU
Traducerea: Iolanda MĂNESCU
Versiunea scenică și ilustraţia muzicală: Mircea CORNIȘTEANU

Spectacol nerecomandat minorilor.

„Dimineaţa de după…”, cunoscută publicului internaţional sub titlul original „The Morning After”, este o comedie modernă despre dragoste, sex şi relaţii. Piesa se joacă în prezent pe scene ale teatrelor din Varşovia, Praga, Bratislava, Dresda, Sofia şi Asunción.

Referinţe critice:

„O piesă care se desfăşoară în mare măsură în pat pune serioase probleme de regie, Mircea Cornişteanu le rezolvă cu graţie şi inventivitate. Este mult joc de scenă bine legat şi bine ritmat. Proba rochiei de mireasă, a costumului de mire (vechiul costum al bunicului), intrările şi ieşirile personajelor dinspre şi înspre baie, sau camera mamei, toate au haz, ritm şi muzicalitate. Prin aceasta din urmă nu înţeleg doar ilustraţia muzicală datorată tot lui Mircea Cornişteanu, ci simţul regizorului pentru intonaţia justă şi pentru exactitatea distribuirii accentelor.”
Adrian Mihalache, Teatrul azi, nr. 5-6-7/2015

„Dimineaţa de după…, comedie în patru personaje, este o piesă de public, un blockbuster (preluând un termen din industria cinematografică ce cataloghează o producţie de succes), o piesă comercială, pe gustul publicului, dar şi o farsă, pentru că, simultan, satirizează gustul publicului, superficial, avid de satisfacţie imediată, un exemplu perfect pentru o generaţie marcată şi definită de consumul media, ce vine la teatru „ca la un parc de distracţii”, cum plastic descria mai mult sau mai puţin exact David Mamet profilul spectatorului contemporan. Mircea Cornişteanu conduce cu mână sigură un spectacol aparent uşor, cu un subiect ce poate degenera rapid în trivial şi, totuşi, nuanţele şi aluziile sunt bine dozate, deşi piesa debordează de un umor tare, tipic culturii populare, iar peripeţiile, confuziile relaţiilor erotic-sentimentale sunt privite cu indulgenţă şi celebrate ca manifestări ale unui avânt natural.”

Daniela Firescu, Ramuri, nr. 5/2015

„Premiera Teatrului Național din Craiova, Dimineața de după…, a însemnat un succes de public cum de mult nu am mai văzut. Reacțiile prompte și deschiderea la comunicarea sală-scenă a fost similară, ca o referință importantă și recentă, celei de la spectacolul „Comedia erorilor”, al Companiei Propeller, chiar dacă publicul acela, de Festival Shakespeare, a fost oarecum diferit de cel de acum. Poate că Dimineața de după este declicul care să readucă publicul larg la o frecvențã ridicată în sălile de teatru.”

Marius Dobrin, Mozaicul, nr. 3-4, 2015

„Nu mai este demult o surpriză faptul că regizorul Mircea Cornişteanu se află printre cei care montează spectacolele cu cea mai mare priză la public în Craiova. Dimineaţa de după… este un tip de piesă care nu se montează des la Craiova şi mai ales, atacă nişte subiecte care trebuiesc digerate atât de generaţiile noi, cât şi de cele mai vârstnic-pudibond. Vorbim despre dezinhibare, despre relaxarea perspectivelor în ceea ce priveşte sexualitatea, şi mai ales relaţiile interumane. Un astfel de spectacol readuce în discuţie problema renunţării la tabuuri, sau mai degrabă, încetarea de a lua drept tabu cam orice subiect legat de sexualitate. Spectacolele regizate de Mircea Cornişteanu sunt întotdeauna motiv bun de discuţie, pline de umor şi scânteie. Unul din marile lor merite – lucru ce se aplică îndestulător spectacolului Dimineaţa de după… – este acela că aduc publicul la teatru, şi îl fac să revină.”

Lia Boangiu, revista SpectActor nr. 1/2015

sursa: tncms.ro