Obiceiuri simple de respectat pentru un par sanatos si puternic

0
317

Toate femeile își doresc un păr strălucior și sănătos, însă multe dintre obiceiurile noastre de îngrijire și stilizare pot dăuna părului și îl pot face să fie slăbit.

Este important să-ți amintești că părul, la fel ca unghiile, este făcut din celule moarte. Asta înseamnă că nu produce vitamine și substanțe nutritive de la sine, ci trebuie să absoarbă substanțele externe, cum ar fi uleiurile naturale sau nutrienții proveniți din produsele cosmetice.

Cunoaste-ti parul inainte de toate

Pentru a putea lua masuri in ceea ce priveste anumite probleme de care poate suferi parul tau, trebuie sa cunosti cateva detalii esentiale:

  • tipul de par si textura;
  • tipul scalpului;
  • predispozitia la dereglari hormonale;
  • cat de des te speli si ce efecte observi.

Iată cateva obiceiuri simple pe care le poți adopta pentru a-ți ajuta părul să crească sănătos și puternic:

Piaptănă-ți părul înainte de a te spăla pe cap

Indiferent de textura părului tău, este esențial să-i acorzi un minut pentru a-l descurca înainte de a te spăla pe cap. „Când este ud, părul este mult mai vulnerabil la rupere. De aceea ar trebui să te pieptăni întotdeauna când părul este uscat, înainte de baie”, declară pentru goodhousekeeping.com hairstilista Sunnie Brook. Un beneficiu în plus este acela că prin periere distribui pe toată lungimea uleiurile protectoare secretate la nivelul scalpului.

Rezervă-ți timp pentru măști hidratante

Pentru a-ți păstra părul sănătos și strălucitor, aplică o mască intens hidratantă cel puțin o dată pe săptămână și mai des dacă folosești cu regularitate placa de păr sau ondulatorul. Alege masca în funcție de textura și nevoile părului tău.

Adopta o dieta curata si sanatoasa

Esti ceea ce mananci, iar acest lucru se reflecta puternic si in starea parului tau. Daca nu iti iei suficiente vitamine si minerale din mesele zilnice pe care le consumi, parul tau va incepe sa dea semne care iti pot atrage atentia. Este important sa mananci alimente bogate in fier, precum legumele verzi si sa nu fugi de proteine. Carnea precum cea de pui, de curcan, somonul si tonul sunt resurse importante de proteine, dar si vitamina D –  la fel de importanta pentru par. Inainte de a alege suplimente alimentare, revizuieste-ti dieta si fa alegeri sanatoase in fiecare zi.

Tine stresul la distanta

Anul trecut nu a fost cel mai usor din punctul de vedere al sanatatii psihice. Schimbarile si situatiile fara precedent au afectat intreaga lume si este posibil sa fi resimtit efectele stresului in diferite moduri. Evenimentele foarte stresante pot duce la probleme precum caderea parului, dar si stresul de zi cu zi iti afecteaza podoaba capilara. Cand esti stresata, o mare parte din energia ta este concentrata spre acest scop, iar parul tau va incepe sa arate lipsit de vlaga, volum, se va subtia si se va rupe. Nu doar parul este afectat de stresul resimtit zilnic, oricat de mic ar fi. Incearca, asadar, sa incepi acest an cu mintea limpede, cu optimism si cu o mai buna intelegere asupra acestui subiect atat de controversat – stresul.

Nu te spăla pe cap cu apă fierbinte

„Dușul zilnic cu apă fierbinte îți irită scalpul și poate chiar să slăbească rădăcinile părului”, spune Brooke. Apa cu care te speli pe cap ar trebui să fie caldă, în niciun caz fierbinte. La final, clătește-te cu apă rece pentru a sigila cuticula (stratul exterior al firului de păr), ceea ce face părul mai strălucitor.

Protejează-ți părul de soare

Nu doar pielea are nevoie de protecție solară, ci și părul. Razele UV degradează fibra capilară, decolorează părul, îl fac mai uscat și mai predispus la rupere. Aplică un spray sau un balsam leave-in pe păr cu factor de protecție solară, în special pe timpul verii sau atunci când stai la soare.

Nu ignora sănătatea scalpului

Dacă te confrunți cu mătreață, scalp iritat, zone înroșite sau coșuri la nivelul pielii capului este foarte important să tratezi aceste probleme. Atunci când scalpul este afectat, și părul va avea de suferit. Folosește o dată pe săptămână un șampon special pentru detoxifierea scalpului, care curăță în profunzime și elimină acumulările de sebum și impurități ce pot sufoca foliculii de păr. Tratamentul recomandat de medicul dermatolog este întotdeauna cea mai bună variantă pentru a trata problemele persistente ale scalpului.

Coafează-te cu grijă

Pentru a reduce cât mai mult efectele nocive ale aparatelor de styling cu temperaturi ridicate, investește în instrumente profesionale, care includ tehnologie ionică, recomandă specialista. De asemenea, placa de păr sau ondulatorul ar trebui să aibă o suprafață ceramică solidă, nu doar un strat ceramic subțire. „Astfel căldura este distribuită uniform pe păr și te ajută să obții mult mai repede coafura pe care ți-o dorești, fără să aplici de repetate ori căldura”, adaugă hairstilista. De fiecare dată când te coafezi, aplică pe păr un spray sau balsam pentru protecție termică.

Tunde vârfurile cu regularitate

Ai nevoie de scurtarea regulată a vârfurilor pentru ca părul să se mențină sănătos. Vârfurile despicate nu pot fi reparate, dar degradarea avansează pe lungime dacă nu le tai. Imaginează-ți că firul de păr este o bucată de material tricotat care se deșiră tot mai mult pornind de la un capăt deteriorat. Dacă nu vrei să pierzi din lungime, roagă-ți hairstilistul să-ți taie foarte puțin din vârfuri.

Evită uscătoarele de păr foarte puternice, pentru a-ți menține părul sănătos

Deși uscătoarele de păr puternice sunt preferate pentru că oferă o uscare rapidă, cercetările arată că timpul de uscare este, mai mult sau mai puțin, același cu un uscător mai puțin puternic. În plus, uscătoarele puternice se folosesc de o temperatură mai ridicată de aer, care poate deteriora, în timp, calitatea părului.

Cozile strânse puternic pot deteriora părul

Cozile sunt foarte practice și ușor de întreținut, mai ales în zilele dintre spălări. Cu toate acestea, purtatul părului într-o coadă foarte strânsă poate slăbi rădăcinile părului, ceea ce va duce, în timp, la pierderea mai multor fire de păr decât normal. Așadar, dacă optezi pentru părul prins mai des, alege să ți-l prinzi într-un coc relaxat sau o coadă pe spate, în așa fel încât să nu aplici tensiune în plus pe rădăcini.

Protejează-ți buclele iarna, la fel cum o faci vara

Pentru persoanele cu păr creț, iarna este perioada de relaxare, în care nu folosesc la fel de multe produse de hidratare ca pe timpul verii, când părul tinde să se usuce mai tare. Cu toate acestea, părul creț are nevoie de hidratare permanentă, chiar și atunci când arată foarte bine, deoarece, în timp, semnele deshidratării se vor vedea mai intens. Așadar, dacă ai părul creț, menține-ți același ritual de îngrijire al părului pe parcursul întregului an, pentru a nu avea neplăceri. Vei observa că, în acest ritm, părul tău se va usca mai puțin pe durata verii.

Optează, din când în când, pentru uscarea naturală a părului

Deși practice și rapide, uscătoarele de păr pot deteriora părul, dacă sunt folosite la cele mai înalte trepte, în mod constant. Perioada verii este ideală pentru a-ți lăsa părul să se usuce de la sine. În felul acesta, îi oferi o pauză de la stresul termic la care este supus de fiecare dată când îl usuci cu foehn.

 

 

sursa: https://ea.md

https://mamaplus.md/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.