Începând cu data de 03.02.2021 în fiecare zi de miercuri a săptămânii, cetățenii din localitățile Coșoveni, Ghercești și Mischii pot obține acte de identitate chiar în localitatea lor de domiciliu.
Direcția Publică Comunitară de Evidență a Persoanelor Dolj-instituție în subordinea Consiliului Județean Dolj, își deschide ghișee temporare cu publicul în localitățile în care există înființate servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor, pentru a veni în sprijinul instruirii și autorizării funcționarilor publici angajați la aceste servicii.
Programul de funcționare la ghișeele temporare va fi:
- între 900 -1000, la sediul Primăriei Coșoveni;
- între 1130 -1230, la sediul Primăriei Ghercești;
- între 1400 -1500, la sediul Primăriei Mischii;
Termenul de eliberare a actelor de identitate, este o săptămână de la data depunerii cererii iar eliberarea se va face în același program. Persoanele care nu pot să se prezinte pentru primirea actelor de identitate în acest interval orar, pot obține actul de identitate în orice altă zi a săptămânii, de la sediul Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor Dolj situat în mun. Craiova str. Vulturi nr. 9, între orele 0900-1500.
Persoanele care se află în situații deosebite ce necesită eliberarea actelor de identitate într-un termen mai scurt și nu mai pot aștepta ziua de miercuri pentru a depune cerere în localitatea de domiciliu, pot depune cerere în orice altă zi a săptămânii la ghișeul Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor Dolj amenajat în incinta centrului Comercial ,,Auchan Craioviţa” din mun. Craiova, str. Calea Severinului nr.15, judeţul Dolj. În astfel de situații, persoanele vor depune și o cerere specială prin care va menționa situația deosebită în care se află: motive medicale, deplasare urgentă într-o altă localitate sau un alt stat, susținerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operațiuni bancare/notariale, etc. Cererea specială se va obține gratuit de la ghișeu.
Reamintim cetățenilor care dețin documente a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgență sau de alertă, că potrivit art. 4 alin (5) din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ”valabilitatea actelor de identitate se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.
Pentru că suntem interesați de descentralizarea activității de evidența persoanelor și creșterea continuă a calității serviciilor de stare civilă și de evidență a persoanelor, invităm pe cei interesați să ne transmită sugestii și recomandări pe adresa de mail a instituției: contact@evidentadolj.ro ”