Evaluare Naţională pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se desfășoară în perioada 7-24 mai

472

elevi examenÎn perioada 7-24 mai se desfășoară examenele de Evaluare Naţională pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. În județul Dolj, sunt așteptați să susțină aceste evaluări 15820 de elevi.

Astăzi, 7 mai 2018, a început examenul de evaluare la clasa a II-a pentru 5439 de elevi, cu proba scrisă la limba română. Testele de citire vor fi susţinute, marţi, 8 mai. Proba la matematică este programată pe data de 9 mai 2018. Aceste evaluări sunt susținute în 153 de unități care școlarizează elevi de clasa a II-a, în sălile în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod normal.

Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test.

În perioada 15 -16 mai se va desfășura Evaluarea Națională pentru 5112 elevi din clasa a IV, astfel:

  • 15 mai – proba la limba română
  • 16 mai – testarea la matematică

Evaluarea Națională la clasa a IV-a se va desfășura în 154 de unități școlare din județul Dolj. Durata alocată rezolvării acestora este de 60 de minute

În perioada 23-24 mai se va desfășura Evaluarea Națională la clasa a VI-a, astfel:

  • 23 mai – limbă şi comunicare
  • 24 mai – matematică şi ştiinţele naturii

În județul Dolj sunt așteptați să susțină evaluarea la clasa a VI-a 5269 elevi, în 158 de unități școlare. Durata alocată rezolvării cerințelor este de 60 de minute.

Testele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale şi trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate.   Lucrările elevilor sunt evaluate în cadrul instituţiei de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimei probe.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.