CJ Dolj a semnat contractul pentru proiectul „Sistem de management integrat al deşeurilor“

628

Președintele Consiliului Județean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a semnat, luni, contractul de finanţare nerambursabilă pentru proiectul „Sistem de management integrat al deşeurilor“, în valoare totală de aproximativ 54 de milioane de euro.

Cu acest prilej, Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj, a evidenţiat faptul că investiţia este extrem de importantă nu doar prin prisma fondurilor alocate, ci şi a beneficiilor obţinute, implementarea proiectului conducând la rezolvarea problemelor privind gestionarea deşeurilor în toate localităţile din judeţ.

„Participăm astăzi, împreună, la unul dintre evenimentele fericite din viața Doljului, pentru că, din momentul semnării contractului de finanțare pentru «Sistemul de management integrat al deșeurilor», județul nostru este mai bogat cu aproape 54 de milioane de euro.

Un proiect complex, care a presupus mari eforturi, intră astfel în linie dreaptă, după ce a trecut proba cea mai importantă, pentru că, fiind o investiție majoră, a trebuit să primească aprobarea Comisiei Europene.

Odată cu implementarea proiectului, comunitățile din Dolj vor vedea rezolvată problema gropilor neconforme de deșeuri, întrucât sistemul acesta de management integrat vizează toate localitățile din județ, respectiv 104 comune, patru orașe și trei municipii.

Din suma de aproape 54 de milioane de euro se va realiza nu doar închiderea gropilor neconforme, ci și asigurarea tuturor dotărilor și investițiilor necesare pentru gestionarea deșeurilor. Localitățile vor fi dotate cu containere tip clopot, pentru colectarea selectivă, vor fi construite patru stații de transfer, la Calafat, Dobrești, Băilești și Filiași, două stații de compostare, la Craiova și Calafat, și una de sortare, tot la Craiova, care va deservi întreg județul.

De asemenea, vor fi achiziționate containere îngropate pentru municipiul Craiova, precum și utilajele necesare pentru golirea lor, dar și compostoare individuale destinate gospodăriilor din mediul rural.

Eu cred că acest proiect major, care se referă la toate cele 111 localități ale județului, îi va ajuta mult pe doljeni, beneficiarii direcți ai acestui masterplan, care vor avea la dispoziţie containere în care își vor strânge deşeurile menajere, containere care vor fi preluate de la poarta gospodăriei de autospeciale și duse apoi la groapa de gunoi. Masterplanul pentru deșeuri ne va responsabiliza pe toți, pentru a avea un mediu mai curat, mai sănătos.

Vorbim, așadar, despre un proiect cu adevărat grandios, care aduce și o însemnată provocare, aceea de a pune totul în operă până la sfârșitul anului viitor, sens în care ne vom mobiliza cu toată forța.

Ne ajută mult faptul că, în așteptarea semnării contractului de finanțare, am acționat și am organizat, sub clauză suspensivă, procedurile de achiziție publică pentru principalele componente ale proiectului.

Am reușit, în felul acesta, să atribuim deja contractele pentru achiziția vehiculelor de colectare și transport al deșeurilor menajere, în valoare de 3,8 milioane de euro, pentru compostoarele individuale și containerele tip clopot, de 7,5 milioane de euro, pentru serviciile de asistență tehnică, de 2,5 milioane de euro, precum și pentru serviciile de auditare financiară.

Alte trei proceduri majore se află, în prezent, în derulare: contractul pentru proiectarea și construirea celor patru stații de transfer, a stației de compostare de la Calafat, precum și pentru închiderea depozitelor neconforme, cu o valoare estimată de peste 13 milioane de euro, cel pentru furnizarea containerelor îngropate și a utilajelor aferente acestora, de 11 milioane de euro, și contractul pentru proiectarea și construirea stațiilor de sortare și compostare de la Mofleni, estimat la alte aproape 13 milioane de euro.

Doresc să le mulțumesc colegilor care au depus o muncă asiduă pentru reușita acestui proiect, care reprezintă una dintre cele mai consistente finanțări comunitare atrase de CJ Dolj, dar și cea mai importantă investiție cu fonduri europene gestionată în întregime de consiliul județean“, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

La rândul său, directorul Organismului Intermediar (OI) Craiova al Programului Operațional Sectorial (POS) Mediu, Adina Nuțoaica Drăgolici, a apreciat faptul că realizarea proiectului privind „Sistemul de management integrat al deşeurilor“ constituie succesul unui efort de echipă.

„Este o zi foarte importantă pentru Consiliul Județean Dolj, pentru noi, ca reprezentant al Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice și al Autorității de Management în teritoriu, dar și pentru municipiul Craiova. Este rezultatul unei munci în echipă, desfășurată pe parcursul unei perioade îndelungate, în care toată lumea și-a adus aportul, contribuind la adoptarea celor mai bune decizii, pentru ca acest proiect să obțină finanțarea și să poată fi implementat.

Timpul rămas este destul de scurt, dar faptul că Ministerul Mediului și Autoritatea de Management au fost de acord cu încheierea unor contracte înainte de semnarea celui de finanțare permite ca lucrurile să decurgă cât se poate de normal, fără să fim nevoiți să ne grăbim.

Am fost, suntem și vom rămâne alături de consiliul județean pentru ca, la finele anului 2015, atunci când se va încheia perioada de finanțare, să ne întâlnim din nou și să discutăm despre lucruri realizate, concrete”, a afirmat directorul OI Craiova al POS Mediu, Adina Nuțoaica Drăgolici.

Alături de preşedintele CJ Dolj, Ion Prioteasa, la evenimentul prilejuit de semnarea contractului de finanţare nerambursabilă pentru proiectul „Sistem de management integrat al deşeurilor“, desfăşurat în sala de şedinţe a consiliului judeţean, au mai participat directorul Direcţiei Afaceri Europene a CJ, Ileana Măjină, reprezentanţi ai organismului intermediar al POS Mediu, precum şi ai unităţii de implementare a proiectului.

Proiectul „Sistem de management integrat al deşeurilor“ are o valoare totală de 53.612.797 de euro, inclusiv TVA, din care 41.121.056 de euro reprezintă finanţarea din fonduri europene, iar 7.633.250 de euro – contribuţia de la bugetul de stat.