CCTD Craiova: Lansarea volumului „Portretul poemului la tinerețe”, de Petrișor Militaru

375

Petrisor MilitaruCasa de Cultură „Traian Demetrescu” din Craiova organizează joi, 17 martie 2016, ora 18:00, în Salonul Medieval, lansarea volumului „Portretul poemului la tinerețe”, de Petrișor Militaru. Despre cartea apărută la editura bucureșteană Herg Benet vor vorbi Daniela Micu, Maria Dinu și Luiza Mitu, iar după cuvântul autorului, acesta va acorda autografe doritorilor. Intrarea este liberă.

Petrişor Militaru (n. 1981, Balş, judeţul Olt) este redactor de carte la Editura Aius PrintEd din Craiova. Doctor în filologie şi în filosofie (studii transdisciplinare) din 2010. Membru al Uniunii Scriitorilor din România. A scris Oaspetele impar (Scrisul Românesc, Craiova, 2005), Prezenţe angelice în poezia română (Aius, Craiova, 2012) şi Ştiinţa modernă, muza neştiută a suprarealiştilor (Curtea Veche, Bucureşti, 2012). A fost coordonatorul unor volume de specialitate, dintre care cele mai recente sunt Centenar Gellu Naum. Caietele Simpozionului Naţional „Craiova şi avangarda europeană” (Aius, Craiova, 2015), Suprarealismul lui D. Trost (Editura Universitaria, Craiova, 2014) şi Centenar Gherasim Luca. Caietele Simpozionului Naţional „Craiova şi avangarda europeană” (Aius, Craiova, 2013). A îngrijit volume ca Opera poetică de Sașa Pană sau Corp transparent de M. Blecher. A tradus din André Breton în diferite reviste de cultură din țară.

Petrişor Militaru urmăreşte un traseu ascensiv al creaţiei literare contemporane, fie că este vorba de poezie, proză, eseu, pe care-l structurează sub forma unor substanţe care devin din ce în ce mai fine. Pe măsură ce acestea se interpenetrează încep să funcţioneze ca o reală pânză interpretativă. Prima substanţă este poemul poetului la tinereţe, unde Petrişor Militaru surprinde sensibilitatea noilor generaţii de scriitori pentru un soi de revoluţie sexuală, la nivelul conştiinţei auctoriale, urmat de un crochiu al epicului, prin care se face trecerea spre (r)eminesciana – o substanţă impregnată de planul fantastic, lunar, oniric – ca, mai apoi, să ajungă la ceea ce va deveni un vas comunicant pentru stările anterioare, dar care, în acelaşi timp, le lasă să se cristalizeze independent: suprarealismul sau bonus track.

Portretul poemului la tinereţe este un scenariu poetic, într-o lume greu digerabilă, al secvenţelor cheie din care se poate extrage seva poemului în zilele noastre. ”  (Luiza Mitu)