Membrii ADI «EcoDolj» au aprobat documentația necesară scoaterii la licitație a contractului privind delegarea gestiunii activităților de colectare și transport al deșeurilor

416

AGA EcoDolj (11)Președintele Consiliului Județean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a convocat luni, în calitate de președinte al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) de Gestionare a Deșeurilor „EcoDolj“, adunarea generală în cadrul căreia a fost aprobată documentația necesară organizării licitației publice pentru atribuirea contractului de delegare a colectării și transportului deșeurilor în județ, precum și pentru operarea stației de sortare și transfer din localitatea Goicea.

Cu acest prilej, Ion Prioteasa, președintele CJ Dolj, a reliefat faptul că decizia, adoptată în unanimitate, deschide o nouă etapă în implementarea proiectului cu finanțare europeană pentru gestionarea deșeurilor, în valoare totală de aproape 54 de milioane de euro.

„Astăzi, am făcut un pas important în cadrul demersului privind Sistemul de management integrat al deșeurilor, cel mai mare proiect pe care îl gestionează Consiliul Județean Dolj, atât din punct de vedere al fondurilor derulate, cât și din punct de vedere al adresabilității lui, fiind implementat în toate cele 111 unități administrative din județ.

Dacă până în prezent ne-am preocupat de organizarea procedurilor care vizau construirea infrastructurii și asigurarea dotărilor necesare în funcționarea acestui sistem, de astăzi inițiem, practic, demersurile pentru operaționalizarea lui.

În unanimitate, membrii adunării generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară«EcoDolj» au aprobat documentația necesară scoaterii la licitație a contractului privind delegarea gestiunii activităților de colectare și transport al deșeurilor. Totodată, agentul economic care va prelua acest serviciu se va ocupa și de operarea stației de sortare și transfer din localitatea Goicea.

Noi vom pune la dispoziția operatorului care își va adjudeca licitația  un număr de 32 de mașini de colectare a deșeurilor, utilaje achiziționate prin proiect, creând astfel condițiile pentru practicarea unor tarife mai mici, în beneficiul cetățenilor. Pe de altă parte, agentul economic va trebui să-și completeze și diversifice parcul auto cu noi utilaje, iar pentru acest lucru se impune ca, la rândul său, să facă o serie de investiții, cu atât mai mult cu cât va prelua acest serviciu timp de opt ani.

Vorbim despre un contract amplu, care acoperă întregul județ, aspect care se reflectă și în valoarea lui, estimată la aproximativ 12 milioane de euro pe an, inclusiv TVA. Important este și faptul că operatorul desemnat va plăti consiliului județean o redevență anuală, sumă din care va fi alimentat fondul pentru întreținerea, înlocuirea și dezvoltarea dotărilor.

În egală măsură, în perioada următoare, reprezentanții CJ și cei ai ADI «EcoDolj» vor derula o intensă campanie de informare a publicului, explicând ce presupune colectarea selectivă a deșeurilor, beneficiile pe care le aduce, precum și utilizarea corectă a echipamentelor puse la dispoziția gospodăriilor din județ.

Decizia adoptată astăzi de adunarea generală marchează, așadar, intrarea într-o nouă etapă a acestui proiect cu o deosebită însemnătate, prin faptul că implementarea lui conduce la crearea unui mediu de viață mai sănătos și mai curat pentru toți locuitorii județului, dar contribuie în mod semnificativ și la atingerea unor obiective de țară, asumate de România odată cu aderarea la Uniunea Europeană“, a declarat președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa.

Alături de președintele CJ Dolj, Ion Prioteasa, la adunarea generală desfășurată luni, în sala de ședințe a Prefecturii, au participat vicepreședintele Alina Elena Tănăsescu, administratorul public al municipiului Craiova, Radu Preda, directorul executiv al ADI „EcoDolj“, Adela Plăcintescu, precum și reprezentanții administrațiilor locale din județ.

Proiectul „Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Dolj“, cu o valoare totală de 53,6 milioane de euro, finanțat prin Programul Operațional Sectorial Mediu 2007-2013, prevede construirea a patru stații de transfer al deșeurilor, în Calafat, Dobrești, Băilești și Filiași, a două stații de compostare, în Craiova și Calafat, precum și a unei stații de sortare, în Craiova, dar și achiziția unei serii de echipamente: containere pentru colectarea deșeurilor, inclusiv containere îngropate și utilaje specifice pentru gestionarea acestora, compostoare individuale și autovehicule pentru preluarea și transportul deșeurilor.

BIROUL DE PRESĂ